Речник на икономиката в сянка 1

Какво следва да имаме предвид, когато говорим за нея.

Рентиерство, стремеж към облага или rent-seeking

В стопански смисъл рентата (от латинския глагол reddere през вулгарно-латинския rendere - възстановявам, връщам си обратно онова, което съм дал) е онова, което собственикът на някакъв ресурс получава като излишък над своите алтернативни разходи. Съществуват и като че ли ренти - например монополна рента - които са произлизат от дадено обществено положение. Това положение позволява да се разполага (в икономически план) с дадена и/или фиксирана част от значим за обществото продукт. Когато неговата легитимност (т.е. вярата, че е придобито по право и достойнство, че е приемливо) се поставя под въпрос, оспорена е и правотата на събирането на съответната рента.

Продажбата и преговорите - любов навеки

Колко пъти сте чували следните изречения?
- "Ако не ми предоставите по-добри цени от конкурентите си, не виждам причина да ви листвам.”
- "Знам, че продуктите ви са качествени, но и конкурентите ви предлагат същото високо качество. Затова за нас е много важно каква цена ще ни предоставите.”
- "Ако искате да ви купуваме стоката, ще трябва да направите някои компромиси с ценовата си политика.”
- "Съгласен съм, че допълнителните услуги като доставка и сервиз са много важни, но ние просто не можем да си позволим да плащаме за тях. Затова бихме искали да ги включите в общото споразумение, без да увеличавате цената, защото иначе стоката ви ще стане непродаваема.”

Сигурен съм, че за мнозина подобен обрат в продажбените преговори е сериозен Рубикон, през който малцина знаят как да преминат.

Ето някои съвети как да се справите с такива и подобни ситуации, които се разглеждат и в нашите обучения „Управление на продажбите” , „Принципи на успешните продажби” и „Търговски преговори” .

Проблемът с комуникациите в бизнеса и тяхното решаване

Един от основните разходи на бизнеса е свързан с комуникациите. Представете си в една средно голяма българска фирма да пристигат ежемесечни сметки с трицифрено число, доближаващо се до четирицифрено. Като към това прибавим разходи за консумативи, за заплати, за работни помещения, за осигуровки, за данъци и за какво ли още не, и човек се пита: има ли смисъл да имам фирма? За бизнеса всеки монополист се “грижи”, особено в изпращането на сметки. Е, да, но мина времето когато на пазара имаше един Телеком и един мобилен оператор. Сега възможностите за телекомуникации са доста по-шарени и човек, ако е достатъчно информиран и подготвен, може да открие евтини телекомуникационни решения. Нашата цел е да Ви информираме за възможностите, предимствата и недостатъците на интернет комуникациите.Да ви разкрием някои техни малки тайни. Зле информираните предприемачи, каращи “по старому”, т.е. далеч от новите технологии, ще изостанат от съвременния бизнес. Но това си е техен проблем. Какви могат да бъдат решенията за бизнеса в полза на бързите комуникации? Ще се опитаме да изброим основните стъпки.

Принципи за задържане на благоприятно впечатление

1. Неприятните впечатления се запомнят също толкова лесно, колкото и приятните
2. Съдържателните впечатления се запомнят по-бързо от безсъдържателните
3. Запомнянето на нови идеи става по-бързо,ако концентрираната реклама бъде последвана от разбита във времето реклама
4. Продукти, изискващи механични способности, се запомнят по-добре, ако бъдат демонстрирани в рекламата така, сякаш потребителят сам извършва операцията
5. Предимствата на продукта се запомнят по-добре, когато бъдат представени и в началото и в края на рекламното послание
6. Оригиналните и необикновените послания се възприемат по-добре от стандартните
7. Награждаването на потребител, който е изслушал или прочел съобщението, помага за по-доброто запомняне на посланието
8. Потребителите помнят по-добре, когато им бъде посочена изгодата от употребата на продукта
9. Активното участие в пренасянето и приемането на посланието подпомага запаметяването
10. Запомнянето на съобщенията става по-бързо, когато не са заместени предходните или последващите съобщения
11. Повторението увеличава силата на по-старата идея повече, отколкото на новата идея
12. Съобщения, представяни в период, когато потребността е засилена, се запомнят по-добре от такива, представени при по-слаба потребност
13. Колкото по-слабо е усилието за отговаряне на рекламата, толкова по-лесно се запомня
14. Колкото е по-сложно рекламното съобщение, толкова по-трудно се запомня

Автор: De Lozier

Преговорите като детска игра или защо вашето дете е най-великият преговарящ

Често ме питат дали има тайна за успешното водене на преговори. Аз отговарям, че има. Парадоксалното е, че всички я знаем. Ето ви следния жокер:

Погледнете какво се случва в магазина. Всяко дете почти с влизането започва да иска от родителя си нещо. И ако не успее пред първия щанд, детето иска при втория или петия. А когато няма резултат, започва втора фаза: рев и сълзи. Това е моментът, когато повечето родители изпадат в паника и се предават – малкият преговарящ е постигнал 100%-ов успех! Някои родители опитват по-твърда тактика с физически оттенък, която най-често предизвиква нова ескалация в „преговорите” и води до трета фаза: детето започва неистово въргаляне по пода, което нерядко предизвиква помощ от странични наблюдатели, които укоризнено съветват родителя да не прекалява и да удовлетвори искането на детето. Е, сега успехът наистина е повече от 100%, защото такава нервна криза се успокоява с повече от един подарък!

Правилото на трите П: Похвали Преди да Порицаеш

Не може да не сте имали някой от тези шефове, които ви забелязват само, когато сте закъснели за работа или не сте предали навреме проекта си. Те никога не забелязват, че сте останали снощи до късно, за да допишете офертата или сте предотвратили криза с калпав доставчик.

Забелязали ли сте колко по-лесно такива мениджъри критикуват, вместо да похвалят? Сякаш от сърцето им трябва да се откъсне, за да благодарят или да помолят за нещо. А като попиташ за мнението им, започват с това колко не си прав и как те смятат, че е правилно да се направи. Как да се справим с този подход?

Форми на обучение

Контакти

bgelea@gmail.com
+359 877 646 506
Viber: +359 877 646 506,
WhatsApp: +359 877 646 506
Skype: ctowisdom