Кога материалната мотивация води до демотивация?

Вчера срещнах моя приятел Иван*. Той ми сподели колко е притеснен, че 12-годишната му дъщеря Нина* – която много обича да чете книги – е престанала да чете изобщо ... след намесата на пицария „Бонджорно*”.
Ето какво се случило. От пицария „Бонджорно” започнали да снабдяват училището на Нина с талони за безплатна пица и напитка. От своя страна, директорката дала указание на учителите да раздават талон за всяка прочетена книга, за да стимулират учениците да четат повече. Като всяко дете Нина много обича пица и започнала да чете все повече, за да получи заветната пица. Не след дълго обаче открила, че ако чете по-кратки книги, ще получава талон по-често. Оттам й останала само една крачка до прозрението, че е достатъчно да се четат само първите и последните страници. В резултат се наслаждавала на гарантирана пица, когато пожелае.

Катастрофалните екипни решения

Осъществяването на дадено действие зависи от самото действие. Правилните решения се вземат по правилния начин и обратното.
Намерението на Наполеон да атакува Уелингтън при Ватерло представлявало не само лошо решение, а му струвало цялото сражение. Най-опасното нещо в дългосрочен план е да се използват неподходящи методи за вземане на решение. Как Наполеон е решил да влезе в капана, който го очаквал на фламандските възвишения? Той просто е взел сам това решение. Това е бил Наполеоновият начин за вземане на решение.
Може би ако беше проявил някаква управленска гъвкавост и беше използвал друг способ за вземане на решение, той и неговите бойни другари са щели да изкарат един по-добър ден на бойното поле. Пълководецът би могъл да приложи седем метода за вземане на решение. Всеки от тях е подходящ за определена ситуация. Вашият екип, след като се е сработвал в продължение на седмици или месеци, би могъл да ги използва всичките:

Как малкият бизнес може да изгради голяма марка

Търсейки из интернет съвети, относно, създаването и запазването на марка, попаднах на много интересна статия, написана от консултанта и писател Марша Уудкин. Реших, че тя може да бъде доста интересна и поучителна за управители и собствениците на малките фирми, които сега се опитват да навлязат на пазара, или пък са навлезли, но сега се опитват да се наложат като водещи в бранша.

Марката се простира отвъд името и водещата линия на една фирма. Тя е напълно завършена личност или набор от ценности, понякога дори и история, която е с повтаряща се визия, аудитория и съдържания. Когато решите да инвестирате в създаването на марка, просто може да последвате тези напътствия, за да се подсигурите, че инвестирате правилно. А те са:

Как да се справим с “неразумния” преговарящ?

"Да, но всичките стратегии, които ни описахте, сработват с хора, готови да слушат гласа на разума”, ме апострофира наскоро участник в един от моите семинари, “а някои от моите клиенти просто не искат да са разумни. Те често имат безсмислени искания, нямат никакви дългосрочни виждания и дори понякога искат неща, които не са в техен интерес. Как да се справя с тях?”
Как се справяте с преговарящи, които можем най-меко да наречем “неразумни”. Имам предвид онези хора, които се държат неадекватно, не ви слушат или говорят неща, които почти ви карат да се усъмните в здравия им разум?

Как да постигнем повече продажби при криза?

През последните месеци обществото ни получава разнородна информация относно рецесията обхванала света. Всякакви специалисти и институции дават мъдри мнения дали има или няма криза. Човек се пита на кого да вярва: на бодряшките думи или на апокалиптичните пророчества от работодателските организации или на лайф списанията, които обявиха, че напук на кризата те ще си живеят дори още по весело.

Естествено през това време светът алармира непрестанно за проблемите си и се мъчи да се подготви за тежки (или най-малкото) различни времена, които ни предстоят. И независимо от различните гледни точки, има един съвет, около който всички гурута се обединяват. И той е: НАЙ-ВАЖНОТО СЕГА Е ДА ЗАДЪРЖИТЕ КЛИЕНТИТЕ СИ!

Имало полза от пилеенето на работно време

Страничните занимания на работното място, както е известно, развиват слуха, бдителността и периферното зрение, но освен това учените доказаха, че от тях има и друга полза, съобщи РБК, цитирана от БГНЕС.

Специалистите от университета в Мелбърн твърдят, че работниците, които периодично се отвличат от работа, за да общуват в социалните мрежи, се оказват по-продуктивни от колегите си, които работят "по устав". Според изследването, използващите Интернет за лични цели повишават трудоспособността си с цели 9%.

Форми на обучение

Контакти

bgelea@gmail.com
+359 877 646 506
Viber: +359 877 646 506,
WhatsApp: +359 877 646 506
Skype: ctowisdom