Сънят е пътят към добро здраве – храна за тялото ни. Но се влияе и от това, с което се храним Има храни, които трябва да избягваме, ако искаме да се радваме на добър сън. Както и такива, които е добре да консумираме, защото помагат за спокоен сън. Разбира се, не непосредствено преди лягане, а на ранна вечеря например.

Ето храните, които трябва да избягваме:

1. Шоколад. Може би обичате да пиете чаша горещо какао преди лягане. Но идеята не е много добра. По-добре е да е просто чаша топло прясно мляко или билков чай. Много хора са чувствителни към съставките в шоколада, особено с напредването на възрастта, така че е по-добре да избягваме него и какаото преди лягане. Шоколадът съдържа и тирозин – стимулираща аминокиселина. Освен за шоколада, това се отнася и за кексове, торти и други сладкиши.

2. Пушени меса. Добре е да избягваме сандвича с шунка преди лягане. Както и с бекон, колбаси и пушени меса, които съдържат високи нива на аминокиселината тирамин. Тя предизвиква мозъка да освобождава норепинефрин (стимулант на мозъка). Добре е да избягвате и червеното месо.

3. Енергийни напитки. Енергийните напитки съдържат много кофеин. Така че дори да ги консумираме доста време преди лягане, ще попречат на съня ни. Последните проучвания показват, че дори изпитите рано сутрин енергийни напитки, пречат на качествения сън, който ни е необходим през нощта.

4. Доматен сок, чили, пица и люти подправки. Проблемите с храносмилането са една от най-честите причини, които пречат на съня. Малко хора си дават сметка за това. Киселите и пикантни храни могат да предизвикат киселини и други проблеми, които да попречат на съня. Избягвайте чесън, къри, лют червен пипер преди лягане. Както и храни, които образуват газове, като бобовите например.

5. Алкохол. Питие или две могат да Ви накарат да се чувствате по-спокойни след вечеря, но няколко часа по-късно да се превърнат в пречка за здравия сън. Алкохолът дехидратира, кара ни да пием повече вода и съответно ще ни кара да се будим по-често, за да ходим до тоалетната. Виното е богато и на стимуланта тирозин.

Ето някои от храните, които помагат за здрав сън – пълнозърнестите (кафяв ориз, овес), билков чай (от лайка, мента, лавандула), банани, манго, супи.

От ecomedia.bg

Абонамент за бюлетин

Програма ОМНИУМ

Участието в програмата предлага индивидуален подбор от обучения на абонаментен принцип при отстъпка в цената от 25%.

Форми на обучение

Контакти

bgelea@gmail.com

+359 877 646 506

Skype: ctowisdom