Осемте продукта, които не вредят на нито една диета

Основен фактор във всяка диета е размерът и хранителността на продукта т.е. неговата способност да утолява глада. Ако сте се уморили от зеленчуците, рибата и месото, ето как можете да си разнообразите менюто:
1. Супите са превъзходна съставна част от основното хранене, но могат да се употребяват и когато ви се иска просто да похапнете. Обърнете внимание на пилешките, зеленчуковите бульони и на доматените супи.
2. Натуралният шоколад съдържа полезните за сърдечносъдовата система манган и флавоноиди, които притежават ясно изразено антиоксидантно действие. Натуралният шоколад влияе позитивно върху работата на мозъка, но трябва да се употребява в умерени количества, за да не навреди на фигурата.
3. Кашкавалът отсъства от повечето диети поради факта, че съдържа много мазнини. Не трябва да се забравя обаче, че той е добър източник на белтъчини. За да го употребяваме, без да вредим на фигурата си, той може да се комбинира с ябълка - така организмът ще получи всичко, от което се нуждае.
4. Говеждото месо съдържа белтъчини и много минерали, сред които и желязо. Освен това то не е мазно. Главното правило е да се комбинира не с макарони или картофи, а с други зеленчуци.
5. Нарът може да бъде определен като плод №1 в борбата със свободните радикали, а освен това има много приятен вкус. Може да се употребява и под формата на сок.
6. Физалис. Това растение е роднина на известните ни домати, но е много по-малко по размер, има жълто-зелен цвят и притежава кисел вкус и особен аромат. Може да се добавя към салати или да се яде отделно. От него варят и сладко.
7 и 8. Орехите и различните видове семена утоляват глада. Те са богати не само на белтъчини, но и на мазнини, затова трябва да се употребяват по около 1/3 чаша 4 пъти седмично или в по-малко количество, но по-често. Подходящи са както лешниците, така и семената на тиквата и слънчогледа.
zdrave.bg

Някои билки са опасни

Някои от най-популярните в аптеките билки имат и своите странични ефекти, които могат да навредят на здравето. Тяхното описание само доказва още веднъж, че най-важното във фармацията е правилната доза.

Маточина

Влиза в състава на петте най-успокояващи билки. Премахва тревогата, раздразнението, повишава работоспособността и помага да се съсредоточим. Маточината е мек спазмолитик. В нейния състав влиза веществото цитрал, което притежа слаботоксично действие.

Ако се пият отвари или чай с маточина ежедневно в продължение на 2-3 седмици, може да се появи главоболие, виене на свят, запушване на носа.

Прочети още...

Кои храни да избягваме, ако имаме проблеми със съня?

Сънят е пътят към добро здраве – храна за тялото ни. Но се влияе и от това, с което се храним Има храни, които трябва да избягваме, ако искаме да се радваме на добър сън. Както и такива, които е добре да консумираме, защото помагат за спокоен сън. Разбира се, не непосредствено преди лягане, а на ранна вечеря например.

Ето храните, които трябва да избягваме:

Прочети още...

И рекламите виновни за дебелите деца

Две трети от зърнените закуски на пазара са с изключително високо количество на захар, което причинява затлъстяване. В същото време българските родителите все повече предпочитат хранят децата си "бързи" закуски за сметка на плодовете и зеленчуците.

Това каза за БТА изпълнителният директор на Българска асоциация на потребителите Богомил Николов.

Прочети още...

Витамините са пари на вятъра

Мултивитамините и хранителните добавки изобщо не са необходими на здравите хора и дори може да предизвикат здравословни проблеми, смята Браян Радклиф. Витамините и хранителните добавки изобщо не са необходими на здравите хора и дори може да предизвикат здравословни проблеми. За това предупреждава известният диетолог Браян Радклиф, бивш съветник на правителството във Великобритания и преподавател в университета "Робърт Гордън" в Абърдийн, цитиран от британския в. "Дейли телеграф".

Прочети още...

Бойците срещу пролетна умора - Плодове, чай и мед!

Плодовете, чаят и медът преборват умората и алергиите през пролетта, каза в интервю за БТА диетологът д-р Людмила Емилова.

Според нея правилният хранителен режим може да помогне на всеки да пребори умората, болестите, а и килограмите през пролетта. Д-р Людмила Емилова е родена във Варна през 1943 г.

Завършва Медицинския институт, като по-късно придобива специалности по вътрешни болести, ревматология и кардиология. През май 1993 година открива своя клиника, работеща по методите на природонаучната медицина.

Прочети още...

Абонамент за бюлетин

Програма ОМНИУМ

Участието в програмата предлага индивидуален подбор от обучения на абонаментен принцип при отстъпка в цената от 25%.

Форми на обучение

Контакти

bgelea@gmail.com

+359 877 646 506

Skype: ctowisdom